wtorek, 12 maja 2015

Wiosna w ogrodzie

Tak jak w tytule: wiosnę spędzam w ogrodzie. A raczej w tym jeszcze ubogim w rośliny miejscu z potencjałem;) już nawet nie wspomnę ile pieniędzy wydałam w centrach ogrodniczych w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. I nie widać tego!
Zdjęcia już nieco nieaktualne, robione przed tygodniem.

 Żółte i czerwone tulipany już powolutku przekwitają.

Posadzony w październiku czosnek już taki okazały.

 Nasturcje wyhodowałam sama z nasionek, są chyba dość ładne. Wkrótce przeniosę je na zewnątrz. Wysiałam też pomidorki koktajlowe, później pięknie je przepikowałam do takich organicznych doniczek, ale zatrzymały się w rozwoju. Tzn rosną, ale bardzo bardzo powoli, nie sądzę że będę miała z nich owoce. Kupiłam więc gotowe sadzonki. ale kilka moich zostawię, żeby poobserwować co z nimi się będzie działo i czegoś się nauczyć;)

 Mam już sporą sałatę, trochę przesadziłam do gruntu, trochę zjemy jako młode listki.

 Szczypior jest dorodny:)

 Ukochany agrest, został zakupiony w zeszłym roku i pięknie się przyjął.

 Rabarbar :)

A to szerszy plan. Powstała ścieżynka wiodąca od domu w stronę schodków, tam w oddali grillujemy, kiedyś będzie tam altana. Nad schodkami chcę pergolę a na niej może chmiel... Obok schodków, w takiej drewnianej trzypiętrowej konstrukcji  od zeszłej wiosny mamy truskawki. Więcej słońca już nie mogą tam mieć :) i dzięki piętrowemu nasadzeniu mamy ich więcej na małej powierzchni. Jesienią zostanie nasza truskawkowa plantacja poszerzona.
W oddali widać mój namiot foliowy. Jest na tyle wysoki że można tam się swobodnie poruszać, powstał późnym latem zeszłego roku. Ściany są foliowe, ale dach jest z takich plastikowych płyt dachowych, alby był mocniejszy, Stosunkowo tani a świetnie pełni funkcję szklarni.
Marzą mi się rabaty pełne kwitnących bylin, więcej roślin cebulowych kwitnących wczesną wiosną (tutaj wiosna jest uciążliwie długa i zimna, jedynie rośliny kwitnące wczesną wiosną sprawiają, że coś się dzieje). Same widzicie, ile pracy mam po pracy:) Jest to jednak dla mnie absolutny relaks!

4 komentarze:

  1. Ale sie nasadzilas!!! U mnie juz tulipany przekwitly, teraz rumianek i chabry kwitna:). W tym tygodniu sadze pomidory i ogorki. Ogorki mam z nasion ale pomidory kupilam sadzonki. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło popatrzeć na początki wiosny U ciebie, bo u nas w Polsce to już pozamiatane. Po tulipanach tylko wspomnienie a trawa prosi się o kolejne koszenie. I właśnie dlatego net w tym przypadku jest super medium, można mieć wiosnę na ekranie cały rok :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najbardziej zazdroszczę Ci tego szczypiorku- nasze chuchra jakieś takie wyszły i za nic nie chcą rosnąć:-/ A jeśli jeszcze tulipany kwitną, to radzę podjeść płatka (tylko bez pyłku) bo pyszny:-)

    OdpowiedzUsuń